Bol.com verlaagt drempels voor retourneren

Bol.com biedt klanten de mogelijkheid om een pakket met een digitale barcode te retourneren. Doordat ze de code met hun smartphone kunnen laten zien bij een PostNL-locatie, hoeven ze geen retourlabel meer te printen. Dat doet de medewerker voortaan als het label bij het afgiftepunt is gescand.

Bol.com is naar eigen zeggen de eerste online winkel die deze digitale barcode aanbiedt als retourservice. De nieuwe dienst is beschikbaar voor alle klanten die gebruik maken van verzending via PostNL en werkt ook bij het retourneren van producten die bij verkooppartners zijn geplaatst.

Het retourproces en de bijbehorende voorwaarden kunnen volgens de etailer een drempel vormen voor consumenten om online te winkelen. Door de drempels in samenwerking met PostNL te verlagen, verwacht bol.com de groei van e-commerce verder te versnellen.

Vorige maand werd al bekend dat bol.com is gestart met het ophalen van retouren in de omgeving van Amsterdam. Na een testfase, waarbij klanten een ophaalafspraak kunnen maken voor een gewenst tijdvak, wordt gekeken of de dienst kan worden uitgerold naar de rest van Nederland en Vlaanderen. Zalando rolde een vergelijkbare dienst een jaar terug al uit in Nederland.

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...