Promotie van kinderproducten op winkelvloer is goed voor de omzet
Gepubliceerd op 25 oktober 2004 om 00:00
Het verkopen van kinderproducten in supermarkten levert over het algemeen flinke marges op. De promotie van deze producten op de winkelvloer zou echter veel actiever ter hand kunnen worden genomen, niet in de laatste plaats omdat de invloed van kinderen op aankopen nog steeds toeneemt. Super de Boer de Jong in Gorinchem boekt veel succes met deze strategie. Op het moment dat de plaatjes van Foxkids veel gespaard werden, werd er met medewerking van Foxkids een tent in de winkel geplaatst waar kinderen Fox-tv konden kijken en onderling kaartjes konden ruilen. Deze actie werd zeer positief ontvangen, zowel door de kinderen als door de ouders, en genereerde dan ook direct extra omzet voor de supermarkt. Fabrikanten lijken overigens wel goed te beseffen hoe ze kinderen (of hun ouders) tot de aankoop van producten kunnen verleiden. Zo doen kleine portieverpakkingen het momenteel erg goed (handig voor ouders, speciaal voor kinderen) en dit geldt natuurlijk ook voor alle items waar de fabrikant een character (tekenfilm- of stripheld) aan heeft gekoppeld.
Reacties 0