Gezonde voeding in schaapskleren

Een aantal producenten zijn aan het experimenteren met de presentatie van gezonde voeding. Zo komt Blue Band met witbrood ‘met de gezonde bestanddelen van volkoren’, heeft DSM doorzichtige melk ontwikkeld en maakt Farm Frites Letterpret, groente en aardappelen in de vorm van letters. Langzaam ontstaat er een heel assortiment aan gezonde producten die ‘vermond’ zijn als lekkere producten met als doelgroep kinderen.

Niet blij
Het Voedingscentrum is niet blij met de ontwikkelingen. Het centrum probeert de consumptie van gezonde voeding te stimuleren en ziet geen heil in de nieuwe ontwikkeling. Zo zouden kinderen van het nep-witbrood niet leren dat volkoren producten gezond zijn. En de letters van Farm Frites zijn calorierijke producten die ook zo gezien moeten worden. “Hoe goed de intenties van wit bruinbrood en andere ‘vermomde’ producten misschien ook zijn, het Voedingscentrum blijft principiële bezwaren houden”, aldus het Voedingscentrum.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!