Een aantal producenten zijn aan het experimenteren met de presentatie van gezonde voeding. Zo komt Blue Band met witbrood ‘met de gezonde bestanddelen van volkoren’, heeft DSM doorzichtige melk ontwikkeld en maakt Farm Frites Letterpret, groente en aardappelen in de vorm van letters. Langzaam ontstaat er een heel assortiment aan gezonde producten die ‘vermond’ zijn als lekkere producten met als doelgroep kinderen.
Niet blij
Het Voedingscentrum is niet blij met de ontwikkelingen. Het centrum probeert de consumptie van gezonde voeding te stimuleren en ziet geen heil in de nieuwe ontwikkeling. Zo zouden kinderen van het nep-witbrood niet leren dat volkoren producten gezond zijn. En de letters van Farm Frites zijn calorierijke producten die ook zo gezien moeten worden. “Hoe goed de intenties van wit bruinbrood en andere ‘vermomde’ producten misschien ook zijn, het Voedingscentrum blijft principiële bezwaren houden”, aldus het Voedingscentrum.
Gezonde voeding in schaapskleren
Gepubliceerd op 20 december 2005 om 00:00
Reacties 0