Hans Anders benoemt directeur omnichannel

Hans Anders benoemt directeur omnichannel

Bram Bruijns is sinds deze maand werkzaam als director omnichannel bij Hans Anders. Hij komt van WE Fashion, waar hij de afgelopen drieënhalf jaar head of e-commerce was.

De functie van director omnichannel is nieuw bij Hans Anders, laat een woordvoerder desgevraagd weten. Bruijns wordt voor de gehele groep, ook in Begië, Frankrijk en Direkt Optik in Zweden, verantwoordelijk voor het uitzetten van de omnichannelstrategie. "De meeste klanten kopen hun producten voor optiek en gehoor in onze fysieke winkels, maar de onlinekanalen worden steeds belangrijker in het oriëntatieproces voorafgaand aan de aankoop", aldus de woordvoerder over het creëren van de nieuwe functie.

Bruijns werkte sinds mei 2014 bij WE Fashion en was in de vier jaar daarvoor was hij werkzaam als manager marketing & e-commerce bij Kijkshop. Eerder bekleedde hij marketingfuncties bij Megapool.nl en postorderbedrijf Garant-o-Matic.

Hans Anders is een van de weinige optiekketens die volledige brillen online verkoopt. Waar concurrent Specsavers online brillenverkoop beschouwt als het leveren van een ‘half product’, ziet Hans Anders het vaak als een prima alternatief. “Klanten die een simpel model willen en hun sterktes weten, of een goedkope tweede bril willen, kunnen net zo goed online bestellen”, zei e-commercemanager Michelle Nederveen eerder tegen RetailTrends.

Reacties

De afgelopen weken in 2 filialen geweest en 2 x was er maar 1 medewerker in de winkel beschikbaarheid Na een half uur wachten werd er medegedeeld dat voor een oogmeting een afspraak gemaakt moest worden. Afspraak gemaakt in een ander filiaal, ook maar 1 medewerker beschikbaar. Prettig geholpen. Tijdens de meting hoorde ik de deurbel regelmatig gaan. Volgens mijn overtuiging ook potentiële klanten die weer weggaan. Ongemerkt voel je een stresssituatie doordat de medewerker de klanten niet de aandacht kan geven die hij wel zou willen.
Uit ervaring weet ik dat een soortgelijke situatie bij een reisbureau leidde tot veel zieke medewerkers en verloop van deskundig personeel. De werkstress heeft een zeer negatief effect op de medewerker en zijn/haar omgeving. Het is geen duurzame werkomgeving. Als het hoger management niet meer weet wat op de werkvloer speelt, is dit de ondergang van een onderneming. In het geval van het reisbureau nam men meer medewerkers aan en breide de denken uit. Resultaat een hogere omzet, betere service en een prettige werkomgeving.

Ps ik zou de volgende keer overwegen naar een opticien te gaan waar de medewerkers in staat worden gesteld om in rust hun werk te kunnen doen.

Geplaatst door Theunis Post op 9 januari 2019 om 18:35

Laatste nieuws

RetailTrends