Bram Bruijns is sinds deze maand werkzaam als director omnichannel bij Hans Anders. Hij komt van WE Fashion, waar hij de afgelopen drieënhalf jaar head of e-commerce was.
De functie van director omnichannel is nieuw bij Hans Anders, laat een woordvoerder desgevraagd weten. Bruijns wordt voor de gehele groep, ook in Begië, Frankrijk en Direkt Optik in Zweden, verantwoordelijk voor het uitzetten van de omnichannelstrategie. "De meeste klanten kopen hun producten voor optiek en gehoor in onze fysieke winkels, maar de onlinekanalen worden steeds belangrijker in het oriëntatieproces voorafgaand aan de aankoop", aldus de woordvoerder over het creëren van de nieuwe functie.
Bruijns werkte sinds mei 2014 bij WE Fashion en was in de vier jaar daarvoor was hij werkzaam als manager marketing & e-commerce bij Kijkshop. Eerder bekleedde hij marketingfuncties bij Megapool.nl en postorderbedrijf Garant-o-Matic.
Hans Anders is een van de weinige optiekketens die volledige brillen online verkoopt. Waar concurrent Specsavers online brillenverkoop beschouwt als het leveren van een ‘half product’, ziet Hans Anders het vaak als een prima alternatief. “Klanten die een simpel model willen en hun sterktes weten, of een goedkope tweede bril willen, kunnen net zo goed online bestellen”, zei e-commercemanager Michelle Nederveen eerder tegen RetailTrends.
Theunis Post 9 jan, 19:35