MediaMarkt ziet Essent met BCC in zee gaan

BCC krijgt vanaf deze maand in 36 van zijn zeventig winkels shop-in-shops van Essent. De energieleverancier werkte eerder samen met MediaMarkt, maar dat contract werd door beide partijen niet verlengd.

De directie van BCC rekent op een ‘vliegende start’, door de ervaring die Essent de afgelopen jaren bij zijn concurrent heeft opgedaan. Klanten van de elektronicaketen kunnen in de shop-in-shops terecht voor een nieuw energiecontract en advies over het terugdringen van hun energieverbruik.

In een later stadium word de samenwerking tussen BCC en Essent uitgebreid met andere diensten en producten. Zo wil de energieleverancier ook smart home-oplossingen en zonnepanelen gaan verkopen.De twee partijen gaan in ieder geval drie jaar met elkaar in zee.

BCC ging afgelopen najaar al een samenwerking aan met bol.com. De nieuwe deal laat volgens algemeen directeur Herman Bramer zien dat het leveren van services en diensten een belangrijke pijler onder het verdienmodel aan het worden is.  “Onze winkels worden een logische plek voor persoonlijk advies op het gebied van energiediensten, smart home en energiebesparende oplossingen.”

MediaMarkt maakte eerder deze maand al bekend een samenwerking te zijn aangegaan met Budget Energie, dat de rol van Essent heeft overgenomen. Budget Energie heeft shop-in-shops geopend in alle Nederlandse winkels van MediaMarkt.

RetailTrends