Subway is na tweehonderd filialen nog lang niet uitgegroeid

Subway is na tweehonderd filialen nog lang niet uitgegroeid

Subway heeft zijn tweehonderdste restaurant in Nederland geopend. Vorig jaar kwamen er zeventien vestigingen bij, zegt countrydirector Joost Labadie. “Voor 2018 verwacht ik nog veel meer groei.”

Subway opende in 2000 zijn eerste restaurant in Nederland. Sindsdien kwamen er vestigingen op uiteenlopende locaties bij, variërend van het centrum van Rotterdam tot in een bouwmarkt of tankstation. “We zijn hier nog lang niet uitgegroeid”, aldus Labadie.

De bekendheid van Subway in Nederland is volgens hem sterk toegenomen. Dat komt volgens hem vooral door filialen te openen buiten de winkelstraten. Met name bij tankstations ziet hij nog veel groeikansen. “Maar ook qua traditionele locaties staat er aardig wat op stapel.”

De grens van tweehonderd restaurants had eigenlijk al eerder doorbroken moeten zijn. Door de crisis was het echter niet eenvoudig om te groeien, vertelde Labadie eerder tegen RetailTrends. Bovendien kostte het ontwikkelen van locaties soms meer tijd dan vooraf werd verwacht.

Subway opende eind vorig jaar in Rotterdam een eerste filiaal volgens een nieuw concept. Het fresh forward-concept wordt volgens de broodjesformule gekenmerkt door frisse kleuren, versheid en technische snufjes. Tientallen vestigingen in de Verenigde Staten en andere landen zijn ook al voorzien van de nieuwe look.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!