Rol internet neemt toe bij aankoop

Internet wordt voor consumenten steeds belangrijker bij aankopen. Dat blijkt uit onderzoek van MarketRespons naar de rol van internet tijdens de decemberaankopen. Het onderzoeksbureau ondervroeg 500 internetters naar de rol van internet bij hun decemberaankopen. Internet blijkt vooral te worden gebruikt als oriëntatiemedium. Van de internetters die dit jaar decemberaankopen doen, zegt ruim een kwart internet te (zullen) gebruiken om zich te oriënteren en ideeën op te doen en koopt elf procent ook echt cadeaus via internet. Van degenen die vorig jaar ook decemberaankopen deden, zegt zeventien procent méér gebruik te maken van internet bij de decemberaankopen van dit jaar en tien procent zal dit in mindere mate doen. Voor 63 procent blijft het internetgebruik gelijk. Gemak blijkt het belangrijkste motief om internet te gebruiken bij de aankopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!