Picnic en Wehkamp slaan handen ineen

Picnic en Wehkamp slaan handen ineen

Picnic start in Amersfoort met een pilot waarbij retourzendingen van Wehkamp worden meegenomen. Later wil de app-only supermarkt ook bestellingen voor het webwarenhuis gaan bezorgen.

Klanten van Picnic kunnen hun Wehkamp-retouren meegeven aan de koeriers, die ervoor zorgen dat ze weer bij Wehkamp terechtkomen. De samenwerking, waarbij ‘meerdere complexe logistieke stromen en ict-systemen’ op elkaar zijn aangesloten, is volgens beide partijen de eerste in zijn soort. De samenwerking geeft consumenten de keuze om op één moment bestellingen van verschillende aanbieders in ontvangst te nemen, zegt coo Maarten Tibosch van Wehkamp. “Dat scheelt ontzettend veel tijd en ruimte, dus wij denken dat klanten dit erg waarderen.”

De samenwerking heeft volgens de retailers ook een duurzaam doel, omdat de CO2-uitstoot wordt teruggedrongen doordat er minder busjes rondrijden. Het is nog niet duidelijk wanneer Picnic ook in andere plaatsen retouren van Wehkamp gaat ophalen.

Amersfoort was in 2015 de eerste stad waar Picnic van start ging. De websuper komt volgens oprichter Michiel Muller wekelijks bij een kwart van de gezinnen in de stad aan de deur. "Het is dus makkelijk en duurzaam om de retourpakketjes van wehkamp mee te nemen en het effect is enorm”, stelt hij.

Picnic is inmiddels in zo’n dertig steden actief en voegt later deze maand Amsterdam toe aan zijn bezorggebied. Sinds vorig jaar werkt de etailer in Houten al samen met een bibliotheek, waarvoor het boeken ophaalt en terugbrengt.
 

Reacties 1


Jan Janssen 5 mrt, 11:42

Wanneer komt er nu eens een handige ondernemer die alle bezorgingen en retouren kanaliseert? Pakjes van Wehkamp gaan via Picnic, pakjes van bol.com via AH, weer andere pakjes via PostNL, DHL of UPS, en iedereen hanteert andere bezorgtijden en andere ophaal- of inleverlocaties. Als consument word ik stapelgek van al die verschillende pakketstromen!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!