Kindermarketing is overal

Kinderen behoren steeds meer tot een commerciele doelgroep. Ringtones, Pokemon, Breezers, Flippo`s, Mickey Mouse-computers: overal zijn kinderproducten met bijbehorende kinderreclames. Zelfs voor de hele kleintjes. Bedrijven zijn van mening dat ouders maar in de gaten moeten houden wat allemaal tot hun kinderen komt. Maar de laatste decennia is de informatiestroom richting kinderen vertienvoudigd, zo becijfert directeur Bamber Delver van Stichting Kinderconsument. Deze stichting tracht kinderen in te laten zien welke boodschap achter reclame zit. Daarbij moeten de ouders hun kinderen beter leren dat dingen geld kosten. Geld is onzichtbaar voor kinderen, en ze denken al gauw, `dat koop je toch even`, aldus Delver, die een voorstander is van de terugkeer van de spaarpot. Kinderpsycholoog Hilda Offerhaus is eveneens van mening dat kinderen weerbaarder gemaakt moeten worden voor reclame. Ouders hebben daarin een duidelijke taak. Kinderen willen alles, en daarom dient hun duidelijk gemaakt te worden dat ze keuzes moeten maken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!