Consument wil totaalpas

Kortingskaart, betaalpas, creditcard; de consument ergert zich aan de hoeveelheid pasjes die nodig zijn om boodschappen te doen. Uit onderzoek van Motivaction onder vierhonderd Nederlanders bleek dat maar liefst zeventig procent vindt dat ze te veel passen op zak (moeten) hebben. Een goed alternatief, zoals een multifunctionele pas die alle andere passen zou vervangen, zou door driekwart van de ondervraagden meteen worden gebruikt.

De grootste ergernis van de consument zit hem in de voordeelpasjes van winkelketens en dergelijke. Slechts 35 procent laat zich bij het kopen van producten leiden door het bezit van een dergelijke pas. Een ruime meerderheid, 65 procent, vergeet nogal eens het voordeelpasje. Zo’n zestig procent zou al heel blij zijn met een multifunctionele kortingspas.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!