Nederland staat aan de vooravond van een revolutie in televisieland

Televisiekijken zal de komende jaren flink anders gaan. Allereerst is daar de komst van digitale tv, waarbij programma`s worden omgezet in computertaal. Daardoor is de beeldkwaliteit beter en is er ruimte voor veel meer zenders. Dan is via de afstandsbediening direct contact mogelijk tussen zender en kijker. De eerste nieuwkomer is al binnen: John de Mol die zich via Nickelodeon richt op het grote publiek. De Mol heeft de rechten voor de voetbalwedstrijden van het Nederlands elftal verworven en zendt deze `s avonds uit op de kinderzender. Naast de plannen van De Mol adverteren KPN en kabelbedrijven veelvuldig om digitale tv aan de man te brengen. Zenders lanceren komende jaren digitale tv-kanalen. Niemand weet exact wat er op de Nederlandse tv-markt gaat gebeuren, maar de plannen zijn ingrijpend. De TROS en de AVRO hebben commerciele wensen en zijn met de Vlaamse zender VTM in gesprek over samenwerking. De nieuwe zenders moeten bijna wel ten koste gaan van andere stations. Ook zal een toenemend aantal zenders gevolgen hebben voor de advertentie-inkomsten. De ongeveer 700 miljoen euro aan tv-reclamegelden wordt momenteel verdeeld door drie grote partijen: de publieke omroep, RTL Nederland en SBS Broadcasting.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!