'Webshops trekken moeilijk nieuwe klanten aan'

'Webshops trekken moeilijk nieuwe klanten aan'

Zestig procent van de webwinkels in Nederland en België ziet het trekken van meer bezoekers als grootste uitdaging. Dat blijkt uit onderzoek van SendCloud onder 1172 webshops.

Naast de groei van het aantal bezoekers worden winstgevendheid en het realiseren van groei op lange termijn als grote uitdagingen ervaren. Webshops met gemiddeld vijfduizend orders per maand, zien efficiënte orderverwerking als een relatief grote uitdaging. Over het geheel genomen staat die op de vierde plaats. 

Gezien de groei in online verkopen en de toename van concurrentie, zijn de resultaten volgens ceo Rob van den Heuvel van SendCloud niet verrassend. “De resultaten uit dit onderzoek zijn geheel in lijn met de trend die wij zien in de snelgroeiende online retailmarkt. Hoe groter de webshop, hoe meer er wordt gevraagd naar een efficiëntieslag in de orderverwerking.” 
 

Reacties 1


Reinder Koornstra 19 apr, 15:35

Ja, de gloriedagen zijn duidelijk voorbij. Het nieuwtje is er vanaf, een paar heel grote webshops trekken de klant naar zich toe, en fysieke winkels verkopen steeds meer via hun eigen webshops. Het komt nu op vakmanschap aan, om de klant iets te bieden wat deze als uniek ervaart.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!