Steeds meer mensen lezen gezondheidsbladen

De belangstelling voor lichaamsverzorging is de afgelopen jaren flink toegenomen. Er worden daardoor ook steeds meer gezondheidsbladen gelezen. Lezers van gezondheidsbladen zijn ruwweg in te delen in twee groepen. De eerste groep bestaat uit alleenstaande twintigers met een laag opleidings- en beroepsniveau. De tweede groep bestaat uit wat oudere huishoudens met kinderen, die wonen in de verstedelijkte gebieden. Dat blijkt uit onderzoek van Acxiom, dat aan de hand van de CCI Lifestyle-enquete lifestyle-gegevens van Nederlandse huishoudens verzamelt. Het blijkt dat gezondheidslezers, als het gaat om financiele interesses, relatief veel belangstelling hebben voor financiele voorzieningen zoals fiscale aftrekmogelijkheden. Ook blijkt dat de gezondheidslezer bovengemiddeld doneert aan goede doelen. Lezers van gezondheidsbladen zijn te typeren als innovatieve en impulsieve kopers en ze kopen vaak bij een postorderbedrijf. Lezers van gezondheidsbladen klussen veel in en rondom het huis en hebben vaak een duursport als hobby. Verder is bekend dat gezondheidslezers graag lezen. Naast tijdschriften gaat het daarbij ook om spirituele-, tuin-, reis- en kookboeken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!