Retailers beschikken over enorm veel klantdata. Denk aan klantendatabases, feedbackformulieren, e-mailcontent, CCTV-beelden en records van loyaliteitsprogramma's. Vanaf 25 mei zullen ze daar een stuk zorgvuldiger mee om moeten gaan, want dan wordt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG of GDPR) gehandhaafd. Waarschijnlijk was je al begonnen, zo niet is er werk aan de winkel! Gewapend met dit praktische stappenplan zorg je dat jouw bedrijf AVG-proof wordt. Het geeft bij elke stap voorbeelden van tools, resources en functies in veelgebruikte Microsoft-oplossingen die je kunt gebruiken om aan de vereisten te voldoen.
In vier stappen AVG-compliant
De AVG is geen eenvoudige wet, daarom is het handig om structuur aan te brengen in de route naar AVG-compliancy. Deze reis verloopt via vier tussenstations:
• Identificeren: stel vast welke persoonsgegevens je hebt en waar ze zijn opgeslagen.
• Beheren: controleer hoe persoonsgegevens worden gebruikt en benaderd.
• Beveiligen: stel beveiligingscontroles in om kwetsbaarheden en gegevensschendingen te voorkomen, te ontdekken en erop te reageren.
• Rapporteren: onderneem actie op gegevensverzoeken, rapporteer inbreuk op gegevens en bewaar vereiste documentatie.
Download het praktische stappenplan om te kijken of jij klaar bent voor 25 mei.
Reacties 0