Spaarsystemen komen in toenemende mate onder druk te staan

Spaarsystemen komen steeds meer onder druk te staan. Zo is ABN-Amro recentelijk gestopt met de uitgifte van Air Miles en heeft Albert Heijn het programma gereduceerd. Het Air Miles-programma is een van de meest succesvolle spaarvormen in Nederland. Maar liefst 46% van de huishoudens beschikt over een Air Miles-pas. Jorna Leenheer, die eind september promoveerde op loyaliteitsprogramma`s, vindt het niet opmerkelijk dat ABN-Amro en Albert Heijn het programma voor een deel of in zijn geheel hebben gestaakt. Deze ontwikkelingen zijn volgens Leenheer een aderlating voor het programma, maar het einde van Air Miles is zeker nog niet in zicht. `Albert Heijn was het gezicht van Air Miles. Maar de overgebleven partijen hebben nu de kans zich beter te profileren`, aldus Leenheer. Shell is zo`n andere partij. Volgens woordvoerder Leon Tops is Shell heel tevreden over het spaarprogramma. `De druk op prijs is groot en pompstations moeten steeds meer lokaal concurreren. Dan is een loyaliteitssysteem juist heel belangrijk, want daarom blijven de klanten bij jou komen.` Volgens Leenheer benutten bedrijven de mogelijkheden van spaarsystemen vaak veel te weinig.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!