HelloFresh brengt verlies verder terug

HelloFresh brengt verlies verder terug

HelloFresh heeft het eerste kwartaal afgesloten met een operationeel verlies van 27,9 miljoen euro. Dat is bijna vijftien procent minder dan een jaar eerder, blijkt uit een kwartaalbericht van de maaltijdboxbezorger.

De omzet van HelloFresh nam met 44 procent toe tot 295,6 miljoen euro. De van oorsprong Duitse foodspeler zag verder het aantal actieve klanten met bijna 62 procent oplopen, van 1,16 naar 1,88 miljoen. Zij waren samen goed voor 6,6 miljoen bestellingen, 2,4 miljoen meer dan in het eerste kwartaal van vorig. Het aantal bestellingen per klant nam wel iets af, net als het gemiddelde bedrag per bestelling.

HelloFresh groeide vooral sterk in de Verenigde Staten, waar de grens van één miljoen klanten werd gepasseerd. De Rocket Internet-dochter nam eerder dit jaar zijn Amerikaanse branchegenoot Green Chef over. Het land is inmiddels goed voor ruim zestig procent van de totale omzet.

HelloFresh was vorig jaar in de internationale markten voor het eerst winstgevend, terwijl het break-even-point in de Verenigde Staten ‘binnen bereik’ zou liggen. De etailer verwacht eind dit jaar voor het eerst in alle markten samen het break-even-point te bereiken. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!