In de negen voedingstrends die Datamonitor voor 2006 heeft gevonden, speelt gezondheid de hoofdrol. 1. Biologische producten worden gewoon en krijgen een steeds prominentere plek in supers. 2. Omega-3-vetten winnen aan populariteit. Steeds meer producten worden verreikt met deze gezonde vetten. 3. Steeds meer consumenten zijn geïnteresseerd in cosmetische voeding. Daarbij staat de gedachte voorop dat je door gezonde voeding er goed uit ziet. 4. De opmars van superfruit zet door. Zo zal het een kwestie van tijd zijn voordat de acai-vrucht uit het Braziliaanse regenwoud ook in Nederland in de schappen komt te liggen. 5. Volkorenproducten zijn gezond en producenten verwerken de gezonde granen steeds vaker in hun producten. 6. De markt voor energieproducten (zoals drankjes, pillen en repen) zal groter worden. 7. Cacaodrankjes met veel antioxidanten en cafeïne zullen de rol van koffie gaan overnemen. 8. Kleine porties zijn beter, waardoor ook het aanbod van kleinere verpakkingen zullen toenemen. Producten zoals kant-en-klaarmaaltijden en alcoholische dranken zullen in kleinere porties te verkrijgen zijn. 9. Een toenemend aantal consumenten is gevoelig voor gluten. Winkeliers en fabrikanten zullen hierop in spelen.
Voedingstrend 2006: gezond
Gepubliceerd op 2 januari 2006 om 00:00
Reacties 0