RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Hier komt het mooiste van Jumbo en La Place samen
Niet alle ondernemers in de omgeving zijn er even blij mee, maar woensdag is de grootste supermarkt van de regio Utrecht geopend. Jumbo beschikt in het nieuwe stadscentrum van Leidsche Rijn over meer dan 3.500 vierkante meter aan foodexperience. In de vierde Foodmarkt van het land zijn succesvolle bestaande concepten aangevuld met elementen van zusterformule La Place.
Zo klommen Cosmo en Team Kappers uit een diep dal
Een beloning, zo beschouwt algemeen directeur Laurens van de Vijver van Wave International de joint venture met Provalliance. De Franse kappersreus is volgens hem gevallen voor de 'revolutionaire aanpak' van het bedrijf achter Cosmo Hairstyling en Team Kappers. Hij legt uit hoe die ervoor heeft gezorgd dat de formules de dalende lijn konden omzetten in groei.
Is het succes van discount duurzaam?
Nederland heeft er sinds kort een koopjeswinkel bij. Normal koestert de ambitie om uit te groeien tot een serieuze concurrent van het succesvolle Action. Maar is het businessmodel van discount houdbaar op lange termijn? Dirk Mulder vraagt het zich af.
Zes manieren waarop Patagonia het verschil maakt
Marketingdirecteur Alex Weller van Patagonia in de EMEA-regio had de eer de tweede editie van Changemakers in Retail af te trappen. De Brit, werkzaam op het hoofdkantoor in Amsterdam, vertelt hoe het merk probeert ‘merkambassadeurs te bouwen rond gedeelde waarden’.
Waarom Dille & Kamille simpelweg móet innoveren
Techniek rijmt lastig met de rustige, natuurlijke uitstraling van Dille & Kamille. Toch stelt de winkelketen zich er steeds meer voor open, vertelt algemeen directeur Hans Geels, een van de sprekers op het aankomende event Trends & Transities in Retail. Dille & Kamille loopt volgens hem ‘ontzettend achter’. Pas sinds vorig jaar wordt met barcodes gewerkt. “We móeten simpelweg innoveren.”
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis!
Reacties 0