RETAILUTION
Retailinnovatie in Rotterdam
29 – 31 mei, WTC Rotterdam, Beursplein 37
Ontdek met Personalize your knitwear hoe je jouw kleding straks kan personaliseren en loop langs een interactieve vitrine die een beeldverhaal van de Lijnbaan vertelt. Werp meteen een blik vooruit in de shopping mall van de toekomst waar mensen en robots samen shoppen.
De Rotterdamse binnenstad werkt aan vernieuwing. De Coolsingel wordt een stadsboulevard met allure en de Lijnbaan krijgt met nieuwe luifels weer z’n eigen look. Hogeschool Rotterdam, Kenniscentrum Creating 010 presenteert Retailution: een expositie, workshops en lezingen over retailinnovatie in Rotterdam. Dit vindt plaats van 29 tot en met 31 mei in het World Trade Center Rotterdam.
Workshops
Direct aan de slag met nieuwe kennis en inzichten? Kom dan naar de werkbijeenkomst georganiseerd door Kenniscentrum Creating 010 in samenwerking met UDS Rotterdam en de Gemeente Rotterdam. Breng een bezoek aan de expositie en maak een keuze uit de volgende workshop- en inspiratiesessies, verzorgt door docenten en studenten van Hogeschool Rotterdam:
Haal meer uit Instagram | Met een goed verhaal | Begrijpen en verleiden met data science | Radical Retail Formats | Toonaangevende Trends voor 10 jaar | Retailers als Social Influencers
De avond wordt geopend door wethouder Maarten Struijvenberg (Werkgelegenheid en Economie) in samenspraak met Paul Rutten, (programmadirecteur Kenniscentrum Creating 010).
Expositie
Studenten van Hogeschool Rotterdam ontwikkelden maar liefst veertien nieuwe retailconcepten, zoals kledingstukken, interactieve vitrines en een zitbank op straat die verhalen vertellen; een installatie to personalize your knitwear, een smart Rotterdam Explorer voor de groeiende groep jonge toeristen en alvast ook een gezamenlijke shopping mall voor robots en mensen.
De expositie in het WTC Rotterdam is vrij toegankelijk voor het publiek.
Symposium
Meer uitwisseling van nieuwe inzichten, kennis en visies op de toekomst vindt plaats op het landelijke symposium voor onderzoekers en beleidsmakers van Kenniscentrum Creating 010 en het Lectorenplatform Retailinnovatie op woensdag 30 mei in het Rotterdamse WTC.
Retailution, Retailinnovatie in Rotterdam is het resultaat van twee jaar onderzoek door onderzoekers, studenten en docenten van Hogeschool Rotterdam, samen met Rotterdamse retailers en retail-stakeholders naar toekomstbestendige midden- en kleinbedrijven in een binnenstad waar veel te beleven is.
Ga naar www.retailution.nl voor het volledige programma, meer informatie over de onderdelen en om je gratis aan te melden.
Reacties 0