Het beste van RetailTrends: week 21

Het beste van RetailTrends: week 21

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Vijf vragen over de Intergamma-ruzie
Intergamma is al bijna een jaar verwikkeld in een heuse Frans-Iers-Nederlandse oorlog. De aanleiding is de uitkoop van zijn grootste franchisenemer, waardoor de Gamma-moeder plotseling veel winkels zelf gaat exploiteren. Wat is er precies aan de hand?

Waarom BackWerk allesbehalve bang is voor concurrentie
Iets meer dan negen jaar na de start in Nijmegen, staat de teller van BackWerk op vijftien vestigingen in ons land. Dit jaar wordt het expansietempo flink opgeschroefd, vertelt managing director Dick de Vilder. “Ik durf openlijk de concurrentie aan met elk ander concept op het gebied van prijs, kwaliteit en snelheid.”

Dit is het digitale winkelconcept van Zara, inclusief robot
Zara heeft er een vierde afdeling bij. Naast de secties voor mannen-, vrouwen- en kinderkleding, heeft de Spaanse modeketen nu ook een speciale ruimte voor het plaatsen en afhalen van online orders. In de vernieuwde flagshipstore in Londen wordt gepionierd met innovaties die de online en offline ervaring doen samensmelten.

Welkom op het startupfeestje van Albert Heijn
Om diversiteit in het assortiment door te voeren, kiest Albert Heijn er steeds vaker voor om nieuwe merken op te nemen. De Product Pitch, waar jonge ondernemers schapruimte, een investeringspakket en coaching kunnen winnen, moet daarbij helpen. “Alle startups kunnen zo het schap in.”

Hoe de smartphone voor een nieuwe retailrealiteit zorgt
Dat de smartphone het winkelgedrag ingrijpend aan het veranderen is, is geen nieuws. Maar waar het meest voor de hand liggende gevolg een groeiend aantal mobiele aankopen is, gaat die invloed verder. Onderzoek laat zien dat zelfs sprake is van een ‘nieuwe retailrealiteit’.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis!

RetailTrends