De nieuwe vleesvervanger van Campina heeft drie miljoen euro meegekregen voor de lancering. Volgens de makers is het product een daverend succes. Valess (‘lekker geen vlees, lekker van zuivel’) bestaat nu een jaar en inmiddels zijn er ongeveer vierenhalf miljoen pakketjes Valess verkocht. ‘De kost gaat nu eenmaal voor de baat uit. Valess vergt een grote investering, omdat het vleeseters tot een gedragverandering aanzet’, vertelt marketing manager Paul Houtepen. Het break-evenpoint wordt in 2007 verwacht. Aankomend jaar wordt er wederom drie miljoen geïnvesteerd.
Het melkvlees heeft het beter gedaan dan verwacht. Valess is opgedient in ruim 13 procent van de Nederlandse huishoudens. Daarvan haalde ruim de helft Valess nog een keer in huis.
De gehele markt voor vleesvervangende producten is in 2005 volgens AC Nielsen met 16 procent toegenomen. Deze groei komt grotendeels ten goede aan Valess maar concurrenten zijn Campina dankbaar voor de extra aandacht voor gezonde vleesvervangers.
Het jaar van vleesvervanger Valess
Gepubliceerd op 3 januari 2006 om 00:00
Reacties 0