Het beste van RetailTrends: week 26

Het beste van RetailTrends: week 26

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Is dit het winkelcentrum van de toekomst?
Westfield, eigenaar van het grootste winkelcentrum van Europa, is gefuseerd met Unibail-Rodamco. Het vastgoedbedrijf laat een glimp zien van wat ons te wachten staat in 2028. Het winkelcentrum wordt een ‘hyper-verbonden microstad, gedreven door sociale interactie en met zijn eigen community’.

Is er nog toekomst voor Men At Work?
Helemaal als een verrassing kwam het bericht dat modeketen Men At Work in surseance van betaling verkeert niet. De zorgelijke ontwikkelingen volgden elkaar in de laatste weken in rap tempo op: van geruchten over financiële moeilijkheden tot opheffingsuitverkoop in meerdere filialen en sluiting van de webshop. Nu staat de retailer, die nog geen jaar geleden nog werd teruggekocht door oprichter Marcel van Gelderen, op de rand van een faillissement. Is er nog toekomst?

Zo wordt Trendhopper afgestoft en opgepoetst
Op het hoogtepunt telde Trendhopper zo’n zestig winkels. Nu zijn dat er nog zeventien, die onder aanvoering van John Sluyter nieuw leven worden ingeblazen. De ambitie liegt er niet om: over drie jaar moet er een omnichannel retailer met een eigen collectie onder private label staan. En met nieuwe winkels, als het even kan.

Dit is het robotrestaurant van Hema (in China)
Hema is flink aan het uitbreiden in China. De winkelketen van Alibaba valt op door zijn ‘mobile first’-benadering bij het doen van boodschappen. Dat komt ook terug in het nieuwe, geautomatiseerde restaurant in Shanghai, met de veelzeggende naam Robot.He.

Waarom Lyle & Scott juist hier de eerste merkwinkels opent
Lyle & Scott opent na bijna 150 jaar zijn eerste brandstores in Nederland. Het pilotproject wordt volgens ondernemer René Strolenberg met arendsoog bekeken vanuit het Schotse merk én de rest van de markt. “Als dit goed gaat, gaan we bouwen met z’n allen.”

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis!

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends