Jamie Oliver nekt fastfood

De Britse campagne van televisiekok Jamie Oliver tegen fastfood op scholen dreigt het voedingsbedrijf Canterbury naar de ondergang te leiden. Het bedrijf is voornamelijk actief in de fastfood en heeft te maken met sterk dalende verkoopcijfers. Het bedrijf wijt de daling onder meer aan de campagne van Oliver, waarbij de kok flink van leer trekt over de kwaliteit van de voeding van scholieren.

Niet alleen Canterbury Foods, zich gespecialiseerd in worsten, hamburgers en pasteitjes, heeft last van de campagne. De hele bedrijfstak van voedingsmiddelenbedrijven die leveren aan de junkfoodindustrie lijdt onder het optreden van Oliver.

De minister van onderwijs had al eerder besloten alle voedingsmiddelen met teveel vet, zout en suikers, vanaf september 2006 te verbieden op scholen Groot-Brittannië. Veel scholen hebben hun menu’s nu aangepast en de door Oliver bekritiseerde producten van het menu gehaald. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!