Dm-teksten zijn cruciaal bij het onderhouden van klantrelaties

Een goede tekst maakt een mailing, of die nu via de brievenbus of via e-mail gaat. Er zijn veel voorbeelden van onpersoonlijke teksten en niet door personen ondertekende mailings die de ontvanger het gevoel geven dat de leverancier geen werkelijke interesse in hem heeft, of teksten die vriendelijk ogen maar niet welgemeend zijn. Klanten prikken daar genadeloos doorheen en met dergelijke mailings wordt het tegendeel van een goede klantrelatie bereikt, zo meent Dm-goeroe Rob Woelinga. Belangrijk is dat uit een tekst blijkt dat de afzender de klant kent. Dus liever geen algemene brief aan alle klanten, want daar herkent niemand zich in. Laat merken dat je als afzender de inhoud van de specifieke relatie met de aangeschrevene kent. Klanten waarderen het ook als ze aangeschreven worden over iets dat hen voordeel brengt en dat ze niet verwacht hadden. Woelinga noemt het voorbeeld van de autodealer die klanten kort voor het verstrijken van de garantietermijn vraagt of hij iets voor ze kan doen. In het algemeen is het verstandiger om aan klanten te vragen of er iets is waarmee men als leverancier de service kan verbeteren, dan te vragen of er iets fout is. En natuurlijk moeten brieven door een persoon ondertekend worden, niet door een bedrijf.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!