Groeiend Specsavers mikt op professionalisering

Specsavers heeft het afgelopen boekjaar 140 miljoen euro omzet in Nederland geboekt. Dat is zo’n 3,7 procent meer dan een jaar eerder, toen 135 miljoen werd omgezet.

De omzet werd volgens de retailer vooral gestuwd door de groei van hoorzorg en de opening van negen nieuwe winkels. Dit boekjaar wordt het winkelnetwerk verder uitgebreid met twintig nieuwe vestigingen op A-locaties. 

Het komende jaar investeert Specsavers in ons land veel in de professionalisering van de oogzorg. De optiekketen speelt daarmee in op het groeiende aantal concurrenten dat zonder opleiding oogmetingen doet en brillen aanmeet, zegt directeur Remko Berkel. “Wij zien dit als een zeer risicovolle ontwikkeling en willen dit ook de consument laten inzien.” Hij wijst op een recent gestarte pilot waarmee Specsavers een preventief ooggezondheidsonderzoek introduceerde in een aantal winkels. 

De hoorzorg liet bij Specsavers een volumegroei zien van ruim twintig procent, net als in de voorgaande jaren. Daarmee verwerft de van oorsprong Britse formule naar eigen zeggen ‘een stevige plek in de top drie’ binnen de Nederlandse hoorzorgmarkt. Eind deze zomer start Specsavers voor de vierde keer een leerwerktraject om het tekort aan geschoolde audiciens tegen te gaan.

Specsavers is in tien landen actief. Wereldwijd groeide de omzet afgelopen boekjaar met zeven procent tot 2,6 miljard pond (2,9 miljard euro).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!