Chiquita laat consumenten bij 36 XL- winkels van Albert Heijn virtueel de reis volgen die zijn bananen afleggen. Daartoe plaatst het merk in de week van 20 augustus VR-booths in de supermarkten.
Klanten kunnen met een VR-bril zien hoe de bananen vanuit de plantages in Zuid-Amerika via de haven in supermarkt terechtkomen. Daarnaast laat Chiquita weten bananen met Shazam-stickers op de markt te brengen. Consumenten kunnen met de muziekapp een code op de bananen scannen en zo meer te weten komen over het duurzaamheidsbeleid van het label.
De Shazam stickers verwijzen consumenten door naar vijf verschillende virtual reality-video’s die ontwikkeld zijn door het Nederlandse mediabedrijf Dffrnt Media. Deze laten zien hoe bananen geoogst worden en wat het bedrijf doet op het gebied van onderwijs, milieu, mensen en kwaliteit.
Chiquita is naar eigen zeggen het eerste merk dat de Shazam-technologie gebruikt binnen de categorie versproducten. In totaal zijn er zo’n tweehonderd miljoen stickers verkrijgbaar in Nederland, België, Italië, Griekenland, Duitsland en de Verenigde Staten. De actie loopt tot eind augustus.
Reacties 0