Fabrikanten zoeken vanwege de aanhoudende supermarktoorlog naar alternatieve verkoopkanalen. Zo lijkt de pompshop uit te groeien tot een nieuwe proeftuin. Producenten van bijvoorbeeld snoepgoed, chips en dvd’s wisten een totaalomzet te behalen van 1,7 miljoen euro. Tegen de omzet van de supermarkten, 24,9 miljard euro, valt het getal in het niet.
Toch koesteren de producenten de pompshops. Daar hebben de A-merken ten minste een redelijke stellingruimte en krijgen de productintroducties ook nog de aandacht die ze behoren te krijgen. De top vijf aan best verkopende producten in de pompshop zijn: 1. Ola Magnum 5 Senses (Unilever), 2. Elixyr Full Flavour (Biggelaar Tabak), 3. KitKat White Chunky (Nestlé), 4. Zilver Shag Halfzwaar (Imperial Tabacco), 5. Wrigleys Freedent Professional (Nedan).
Fabrikanten vluchten pompshop in
Gepubliceerd op 6 januari 2006 om 00:00
Reacties 0