A-merken eisen einde supermarktoorlog

Steeds meer fabrikanten zetten de hakken in het zand tijdens de nieuwjaarsonderhandelingen. Daarmee willen producenten als Grolsch en Koninklijke Smilde supermarktketens dwingen de marges te herstellen. Een woordvoerder van Albert Heijn laat weten dat het bedrijf met meer dan tien leveranciers in onderhandeling is. Deze zijn de gesprekken ingegaan met een prijsverhoging van meer dan 10 procent, voor meer dan duizend artikelen.

Volgens bronnen in de kruidenierswereld zullen spoedig andere A-merken de stap van Grolsch gaan volgen. De beslissing van Grolsch is niet zonder risico. De afgekondigde leveringsstop is normaal gesproken goed voor 7 procent van de totale afzet. En volgens onderzoek zal 70 tot 80 procent van de AH-klanten gewoon een ander biermerk kiezen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!