Bever heeft zijn omzet in de afgelopen jaren steeds met tien tot vijftien procent zien groeien. Vorig jaar bedroeg de omzet ‘meer dan honderd miljoen euro’, laat topman Pieter Saman weten aan NRC.
Over de exacte omzet laat hij zich niet uit, als hem gevraagd wordt of het om 103 of 120 miljoen euro gaat. “Ergens daar tussenin.” Vijf jaar geleden boekte de outdoorketen nog 62 miljoen euro omzet. Daarmee groeit Bever volgens Saman beduidend harder dan de outdoormarkt als geheel.
Bever groeit volgens de topman onder meer door de verhuizing van een aantal vestigingen. Sommige winkels waren volgens hem klein of zaten op een ‘rare plek’. “Die nieuwe vestigingen zetten meer om en bedienen meer klanten”, stelt hij. “En ook online groeien we, dat trekt ongeveer gelijk op.”
Bever opende vorige maand in Rotterdam een nieuwe flagshipstore. Het betekent de derde winkel in die stad en het vierde vlaggenschip, met onder meer een experiencecenter. Verder zijn er sinds kort 'base camping stores', waar alles rondom kamperen te vinden is.
Bever zag branchegenoot Vrijbuiter vorige week failliet verklaard worden. De curator zegt goede hoop te hebben op een doorstart.
Reacties 0