Ahold Delhaize boekt meer winst op lagere omzet

Ahold Delhaize boekt meer winst op lagere omzet

Ahold Delhaize heeft zijn omzet in het tweede kwartaal met 3,7 procent zien teruglopen. Het supermarktconcern was goed voor 15,5 miljard euro omzet, zo blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers.

De dalende omzet komt onder meer doordat Pasen vroeger viel dan een jaar eerder. Bij constante valuta nam de omzet wel met 0,9 procent toe, ten opzichte van een jaar eerder. Verder liep de nettowinst op van 355 naar 410 miljoen euro.

In Nederland groeide de omzet met drie procent tot 3,5 miljard euro. Daarvan is 445 miljoen euro online geboekt, wat een groei van 23,2 procent betekent ten opzichte van een jaar eerder. Doordat de marges bij bol.com verbeterden, liep de onderliggende operationele marge in Nederland met 0,2 procentpunten op naar 5,3 procent.

In de Verenigde Staten noteerde Ahold Delhaize een omzetdaling van 7,8 procent, terwijl in België 1,9 procent meer omzet werd geboekt. In Centraal- en Zuidoost-Europa klom de omzet met 4,1 procent. Sterke prestaties in Roemenië en Tsjechië werden daar deels tenietgedaan door de activiteiten in Griekenland, stelt topman Frans Muller. Muller nam vorige maand het stokje over van Dick Boer, die na zeven jaar afzwaaide als ceo.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!