L’Oréal en Facebook werken aan virtuele make-uptests

L’Oréal en Facebook werken aan virtuele make-uptests

L’Oréal wil het voor klanten mogelijk maken om cosmeticaproducten virtueel te testen. Het Franse bedrijf is daarvoor een samenwerking aangegaan met Facebook.

De twee bedrijven werken samen aan augmented reality-ervaringen voor de platformen van de merken van L’Oréal. Het merk NYX krijgt daarbij de primeur, terwijl ook Urban Decay, Lancôme en Yves Saint Laurent aan de beurt komen.

Klanten kunnen in eerste instantie producten als lippenstift en oogschaduw uitproberen, zegt chief digital officer Lubomira Rochet tegenover Reuters. Het bedrijf hoopt op die manier de omzet te verhogen. “We hebben op onze sites gezien dat de conversiepercentages aanzienlijk stijgen, als er een virtuele testfaciliteit is”, stelt zij.

De technologie moet in een later stadium ook worden uitgerold naar Instagram, dat onderdeel uitmaakt van Facebook.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!