Onlinereviews spelen een grote rol bij de manier waarop de hedendaagse consumenten merken en producten ontdekt. Volgens onderzoek zegt zo'n 84 procent van hen net zoveel vertrouwen te hebben in online beoordelingen als in persoonlijke aanbevelingen, terwijl liefst 94 procent stelt dat negatieve beoordelingen hen er weleens van hebben weerhouden om een merk te kopen. Platforms als Google en Facebook hebben iedere consument een stem gegeven, die hij op ieder moment kan laten horen. Kwaadwillenden maken daarvan misbruik door negatieve neprecensies te plaatsen, bijvoorbeeld om concurrenten te beschadigen. Hoe moet je hiermee omgaan? Deze infographic van Headway Capital biedt een handleiding.
Wat te doen tegen negatieve nepreviews
Gepubliceerd op 3 september 2018 om 11:10
Onlinereviews spelen een grote rol bij de manier waarop de hedendaagse consumenten merken en producten ontdekt. Volgens onderzoek zegt zo'n 84 procent van hen net zoveel vertrouwen te hebben in online beoordelingen als in persoonlijke aanbevelingen, terwijl liefst 94 procent stelt dat negatieve beoordelingen hen er weleens van hebben weerhouden om een merk te kopen. Platforms als Google en Facebook hebben iedere consument een stem gegeven, die hij op ieder moment kan laten horen. Kwaadwillenden maken daarvan misbruik door negatieve neprecensies te plaatsen, bijvoorbeeld om concurrenten te beschadigen. Hoe moet je hiermee omgaan? Deze infographic van Headway Capital biedt een handleiding.