Coolinvestments blaast V&D nieuw leven in als een online warenhuis. Het nieuwe platform richt zich met categorieën als fashion, reizen en living op veertigplussers. Dat laat e-commercedirecteur Alexander van Slooten weten tegenover RetailTrends.
Coolinvestments, waar ook ketens als Coolcat en MS Mode onder vallen, kocht de merkrechten van V&D twee jaar geleden voor een half miljoen euro uit de failliete boedel. Het oorspronkelijke idee was om het warenhuis direct online door te starten, maar de bestaande techniek bleek daarvoor te oud. Er moest een compleet nieuw platform worden gebouwd, stelt Van Slooten. “Dat heeft een hoop tijd gekost.”
Het online warenhuis is gevuld met het aanbod van zo’n vijftig partners. V&D heeft zelf geen voorraad of collecties, maar stuurt orders door naar de aangesloten merken en retailers. Binnen vijf jaar hoopt V&D op honderd miljoen omzet uit te komen, vergelijkbaar met het niveau van de webshop voor het faillissement van de warenhuisketen.
Plannen om fysieke winkels openen, zijn er vooralsnog niet. Wel wordt er volgens Van Slooten gewerkt aan de terugkeer van het Prijzencircus. Ook wordt gebruikgemaakt van de bekende boom en muziek van V&D. “We willen het oude merk nieuw leven inblazen.”
Lees op RetailTrends meer over de terugkeer van V&D als online warenhuis. Alle ins & outs weten? Alexander van Slooten is een van de sprekers tijdens het Retail & Brands Festival, dat donderdag in Utrecht wordt gehouden. Nog geen ticket? Klik hier voor de laatste kaarten.
Michel Roelfsema 6 sep, 01:26
M Vrieze 5 sep, 23:40
Seb Seb 5 sep, 16:17
Marwin de Bruin 5 sep, 14:22
Jez Looman 5 sep, 13:59
Bas Smits 5 sep, 13:44
Jacqueline Ottens 5 sep, 03:30