Het beste van RetailTrends: week 36

Het beste van RetailTrends: week 36

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe het tweede leven van V&D eruit ziet
De lancering van 'V&D 2.0' liet lang op zich wachten, maar het warenhuis is dan eindelijk terug. Online, welteverstaan. Als platform met een focus op veertigplussers moet er over vijf jaar honderd miljoen euro omzet worden behaald. “We willen het oude merk nieuw leven inblazen.”

Vijf vragen over de Rotterdamse foodhalcrisis
Fenix Food Factory groeide de afgelopen jaren uit tot een heuse hotspot. Maar toch is de toekomst van de Rotterdamse foodhal onzeker. Het pand waar de versmarkt gevestigd is heeft een nieuwe eigenaar, en die heeft hele andere plannen met het de locatie. Wat is er precies aan de hand en hoe nu verder?

Victory & Dreams, de nieuwe modereus?​​​​​​​
Anderhalf jaar geleden had nog niemand ooit van Victory & Dreams gehoord. Inmiddels vallen er onder die holding honderden modewinkels onder meerdere namen, bekend en minder bekend en zowel in Nederland als daarbuiten. Wat weten we van deze nieuwe speler op het modetoneel?

Dit is Homie, de RetailRookie of the Year​​​​​​​
RetailTrends presenteert jaarlijks tien innovatieve concepten, die inspelen op nieuwe consumentenbehoeften en de retail kleur geven. Van al deze RetailRookies is Homie Pay-per-use verkozen tot RetailRookie of the Year 2018/2019. “Als je wasmachine niet meer nodig is, geef je 'm gewoon terug.”

Starbucks Milaan: een wondere koffiewereld​​​​​​​
Met de opening van Starbucks Reserve Roastery in Milaan wil Starbucks een heuse koffiebeleving meegeven. En dan doet de retailer in een bijzonder aangekleed pand in de Piazza Cordusio.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis!

Reacties