Topsegment cosmetica onder loep

Mooi en sexy eruit zien lijkt steeds meer de standaard. En dat consumenten veel geld over hebben om vooral niet buiten de boot te vallen, is te merken aan het topsegment in de cosmetica. Vooral de crèmes beloven snel verbetering en vragen daar torenhoge bedragen voor. Zo heeft La Mer een gezichtsbehandeling op de markt gebracht die voor 2100 euro te koop is. De zogenoemde spa-treatment duurt 21 dagen en moet de ultieme verjongingskuur zijn.

Ook merken als Huerlain, Kanebo, La Prairie en Estee Lauder zitten in dit exclusieve segment. Estee Lauder kent de Re-Nutriv, een dag- en nachtcrème voor 904 euro. Het product is exclusief verpakt en wordt geleverd met twee goudkleurige spateltjes. De klant heeft graag het idee zelf een professioneel schoonheidsspecialist te zijn. Nog wat prijzen: Kanebo heeft Sensai Premier voor 1100 euro en La Prairie heeft de Cellular Radiance Cream voor 500 euro.

De klant krijgt voor deze prijzen speciale producten. Zo is op elk product te lezen welke unieke ingrediënten voor de eeuwige jeugd zorgen. In de cremes van Kanebo zit zijde en die van La Prairie Beluga kaviaar. La Mer verwerkt zeldzame zeepeterselie en Guerlain gebruikt orchideeen. Estee Lauder stopt Zuidzeeparels in de smeerseltjes.

“Er zijn nog steeds meer consumenten die alleen genoegen nemen met absolute topproducten waarvoor uitsluitend de allerbeste ingrediënten, technologieën en extra’s worden gebruikt”, zegt Daniel Maes, vice-president research & Development bij Estee Lauder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!