Nederlandse consumenten hebben in het eerste halfjaar 6,75 miljard euro online uitgegeven aan de aankoop van producten, zo bleek deze maand uit de Thuiswinkel Markt Monitor. Daarmee is het online omzetaandeel de tien procent voorbij. Wereldwijd bedroeg de e-commerce-omzet vorig jaar al 2,29 biljoen dollar, terwijl dat dit jaar op 2,8 biljoen zal uitkomen. Hoe gaat het e-commercelandschap zich de komende jaren verder ontwikkelen en welke trends spelen daarbij een rol? Subscriptionly, een reviewplatform voor abonnementsdiensten, verzamelde data uit tal van onderzoeken en vatte die samen in deze infographic.
Nederlandse consumenten hebben in het eerste halfjaar 6,75 miljard euro online uitgegeven aan de aankoop van producten, zo bleek deze maand uit de Thuiswinkel Markt Monitor. Daarmee is het online omzetaandeel de tien procent voorbij. Wereldwijd bedroeg de e-commerce-omzet vorig jaar al 2,29 biljoen dollar, terwijl dat dit jaar op 2,8 biljoen zal uitkomen. Hoe gaat het e-commercelandschap zich de komende jaren verder ontwikkelen en welke trends spelen daarbij een rol? Subscriptionly, een reviewplatform voor abonnementsdiensten, verzamelde data uit tal van onderzoeken en vatte die samen in deze infographic.