Hoe trek je de aandacht van de consument anno 2018? En hoe zorg je dat de boodschap aankomt? Producten interactief en creatief presenteren draagt bij aan de sales en merkperceptie. Experience marketing creëert een positief gevoel, waardoor naamsbekendheid, imago en breinpositie verbeteren. Maar liefst 98% van de bezoekers gaat na een ervaringsgericht event eerder tot aankoop over. Kortom, focus op experience en de transactie volgt vanzelf. Hoe? Wij geven je drie tips!
1. Entertainment, aesthetics, escapism & education
Dit zijn de vier elementen van een goede experience. Bouw een relatie op met een ervaring die aansluit op de behoeften en wensen van de doelgroep. En daarnaast emotioneel zinvol is en iets toevoegt aan hun leven. Leer, vermaak, creëer exclusiviteit, inspireer creativiteit en geef ruimte voor plezier. Een goed voorbeeld hiervan is het Lifechanger Park ter introductie van de Samsung S7.
2. It’s all about the story
Laat de experience in het teken staan van een sterk en helder verhaal. Wees hierbij niet bang om het product zelf uit de schijnwerpers te halen. Door te focussen op emotie ervaart de doelgroep het merk op een andere manier. De boodschap komt het best over als je hen in hun hart raakt. Iets wat Lean Cuisine zeker goed snapt.
3. Better together
Ga de samenwerking aan met een ander bedrijf en maak gebruik van elkaars sterke punten. Het biedt niet alleen toegang tot nieuwe middelen, maar ook tot een nieuw publiek. Daarnaast vallen verrassende partnerschappen op en wekken ze nieuwgierigheid bij de doelgroep. Zo combineren Levi’s & Google fashion met technologie.
Come Create With Us
Je hebt reclamebureaus en je hebt Co-Creatie Buro. Het bureau voor visuele marketing en communicatie met een grote liefde voor retail. Wij weten we als geen ander hoe belangrijk brand experience is voor het opbouwen, behouden of versterken van klantrelaties. De juiste mensen en de juiste omgeving maken het verschil.
Benieuwd geworden? Come watch our corporate video.
info@cocreatieburo.nl
033 247 60 40
Reacties 0