Bierafzet stijgt door lage prijzen

De bierafzet in supermarkten is het afgelopen jaar gestegen. Door de historisch lage prijzen hebben meer consumenten bier gekocht. Ondanks de volumestijging, daalde de omzet in de supers. Vorig jaar steeg de omzet nog met acht procent, dit jaar nam de omzet met ongeveer één procent af. Bijna 88 procent van de bierverkoop wordt voor rekening genomen door de ‘gewone’ kratjes pils en de 50 cl-blikken bier. Daarnaast verkochten de Beertendervaatjes goed. Sinds de introductie in feburari 2004 zijn er 3,3 miljoen fustjes verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!