Dekbed Discounter verkoopt voortaan ook zelf ontwikkelde dekbedovertrekken, lakens en kussenslopen. Daartoe is besloten omdat het lastig bleek om bestaande leveranciers uit het hogere segment te binden.
De beddenmarkt is volgens oprichter Niels Verwij conservatief en houdt de prijzen bewust hoog. Dekbed Discounter weigert daaraan mee te doen en houdt zijn prijzen fors lager, wat volgens hem niet wordt gewaardeerd. “Veel leveranciers willen daarom niet met ons samenwerken.” De ontwikkeling van de eigen lijn is mede gebaseerd op onderzoek naar de grootste ergernissen van consumenten bij beddengoed.
Met de nieuwe productielijn onder de naam Presence biedt Dekbed Discounter naar eigen zeggen luxe producten van onder meer linnen en satijn. “De kwaliteit van de materialen laat zich meten met die van bad- en bedtextiel dat bij kwaliteitswinkels als de Bijenkorf wordt verkocht”, aldus Verwij. De eerste zelf ontworpen producten zijn inmiddels in het assortiment opgenomen. Naar verwachting worden er de komende maanden nog tweehonderd modellen toegevoegd, waaronder ook handdoeken en badtextiel. De webwinkel hoopt met zijn eigen lijn een nieuwe doelgroep aan te spreken.
Dekbed Discounter is naar eigen zeggen de grootste beddengoedwebshop van de Benelux, met twee- tot drieduizend orders per dag. Vorig jaar kwam de omzet uit op zo’n twintig miljoen euro, terwijl dit jaar op een groei van tweehonderd procent wordt gerekend. De etailer verwacht zijn omzet nog jaren achter elkaar te kunnen verdubbelen.
Alex Voliére 31 okt, 14:58
Remi de Jonge 25 okt, 23:34