Metro meer succes in buitenland

Het Duitse Metro boekt in het vierde kwartaal een omzetverlies van 3,9 procent op de thuismarkt. De buitenlandse vestigingen deden het een stuk beter met een stijging van 10,5 procent. De totale omzet van Metro was 14,7 miljard euro, een stijging van vier procent.

Het meest succesvolle onderdelen waren dochterbedrijven Metro Cash & Carry (in Nederland bekend onder de naam Makro) en de elektronicaketens Media Markt en Saturn. Cash & Carry kent een expansieprogramma, waarbij in het laatste kwartaal van vorig jaar 25 nieuwe verkooppunten werden geopend. Hetzelfde geldt voor Media Markt en Saturn. Deze formules kregen 32 nieuwe filialen, waarbij het totaal komt op 558.

Met de supermarkten en warenhuizen gaat het een stuk minder. Omdat de Duitse consument de hand op de knip houdt, was Metro genoodzaakt het afgelopen jaar bijna 150 supermarkten de sluiten. Vijf warenhuizen werden opgegeven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!