Het Duitse Metro boekt in het vierde kwartaal een omzetverlies van 3,9 procent op de thuismarkt. De buitenlandse vestigingen deden het een stuk beter met een stijging van 10,5 procent. De totale omzet van Metro was 14,7 miljard euro, een stijging van vier procent.
Het meest succesvolle onderdelen waren dochterbedrijven Metro Cash & Carry (in Nederland bekend onder de naam Makro) en de elektronicaketens Media Markt en Saturn. Cash & Carry kent een expansieprogramma, waarbij in het laatste kwartaal van vorig jaar 25 nieuwe verkooppunten werden geopend. Hetzelfde geldt voor Media Markt en Saturn. Deze formules kregen 32 nieuwe filialen, waarbij het totaal komt op 558.
Met de supermarkten en warenhuizen gaat het een stuk minder. Omdat de Duitse consument de hand op de knip houdt, was Metro genoodzaakt het afgelopen jaar bijna 150 supermarkten de sluiten. Vijf warenhuizen werden opgegeven.
Metro meer succes in buitenland
Gepubliceerd op 12 januari 2006 om 00:00
Reacties 0