De laatste week van november wordt in Nederland de drukste week voor het verzenden van pakketten van het jaar. Dat voorspelt SendCloud op basis van historische data en trends van dit jaar. Vooral de opkomst van Black Friday en Cyber Monday zijn daar verantwoordelijk voor.
Het aantal webshoporders zal die week verdriedubbelen ten opzichte van een reguliere week. Het is voor het eerst dat de piek zo vroeg wordt verwacht. Voorgaande jaren was het de week voor Kerst die te boek stond als de ‘drukste van het jaar.’ Black Friday (23 november) en Cyber Monday (26 november) zullen een sterke impact hebben op het totale volume pakketverzendingen. Vorig jaar was de groei 170 procent, dit jaar wordt 190 procent verwacht. Ook Singles' Day op 11 november stijgt in populariteit en groeit met twintig procent.
De drukste dag van het jaar wordt wel verwacht in de week voor Kerst, op 17 december. Ook hier is een verdriedubbeling van het aantal reguliere orders ingecalculeerd. SendCloud voorspelt daarnaast ook dat 24 december druk wordt. In totaal zal het aantal online bestellingen in 2018 met ruim een kwart stijgen ten opzichte van vorig jaar.
Reacties 0