PostNL en Marktplaats gaan een samenwerking aan om de verzending van producten makkelijker te maken. In de komende maanden willen de partijen een eenvoudige integratie van verzendmogelijkheden binnen Marktplaats realiseren.
Hoe de dienst er precies uit komt te zien, wordt in de komende maanden duidelijk. Tijdens de ontwikkeling van de service richten de partijen zich op Marktplaats-gebruikers. Tegen welke obstakels lopen zij aan met het verzenden van producten en wat kan er beter aan de dienst? Bij het vormgeven van de eerste versie is gebruik gemaakt van de input uit groepssessies en individuele interviews met kopers en verkopers van het handelsplatform.
Volgens Marktplaats maakt het vergemakkelijken van verzending het koop- en verkoopgebied groter, wat de kans op een succesvolle deal verhoogt. PostNL zegt er voor zorg te dragen dat kopers en verkopers altijd op de hoogte zijn van de status van hun bestelling. Naar verwachting is de dienst vanaf begin 2019 beschikbaar.
Marktplaats heeft een totaal van ruim acht miljoen gebruikers. Het handelsplatform zegt dagelijks 350 duizend nieuwe advertenties te ontvangen. Bij veel van deze advertenties gaat het om producten die als pakket verzonden kunnen worden. Onlangs heeft de website al met partner Online Betaalplatform stappen gezet om betalingen makkelijker en veiliger te laten verlopen.
H. Aalders 17 nov, 13:31
Rami Malek 17 nov, 12:00