A-merken flirten met Aldi
Gepubliceerd op 13 januari 2006 om 00:00
Jarenlang werden Aldi en Lidl welhaast genegeerd door fabrikanten van A-merken. Hierbij moet worden gezegd dat zij zelf ook niet stonden te springen om A-merken met hun gemiddeld duurdere prijzen dan naamloze producten. Maar beide spelers worden door de voortdurende prijzenoorlog in elkaars armen gedreven. De A-merken zien dat de meeste andere formules steeds meer ruimte inramen voor het eigen huismerk. Tegelijkertijd zien Aldi en Lidl kansen door de toevoeging van A-merken in het assortiment. De consument houdt wel van goedkoop, maar een bekend merk is op zijn tijd best prettig. Ruim een derde van het Lidl-aanbod bestaat nu uit merkartikelen. Dit succes is bij Aldi niet onopgemerkt gebleven, zodat daar nu ook de deuren zijn opengezet voor A-merken.
Het gehele artikel is te lezen in het januarinummer van RetailTrends 2006
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen bij sales@retailtrends.nl.
Reacties 0