De positie van het A-merk komt steeds meer onder druk te staan in de fullservice supermarktformules. Dus staat de deur naar het discountsegment nu open.
Jarenlang werden Aldi en Lidl welhaast genegeerd door fabrikanten van A-merken. Hierbij moet worden gezegd dat zij zelf ook niet stonden te springen om A-merken met hun gemiddeld duurdere prijzen dan naamloze producten. Maar beide spelers worden door de voortdurende prijzenoorlog in elkaars armen gedreven. De A-merken zien dat de meeste andere formules steeds meer ruimte inramen voor het eigen huismerk. Tegelijkertijd zien Aldi en Lidl kansen door de toevoeging van A-merken in het assortiment. De consument houdt wel van goedkoop, maar een bekend merk is op zijn tijd best prettig. Ruim een derde van het Lidl-aanbod bestaat nu uit merkartikelen. Dit succes is bij Aldi niet onopgemerkt gebleven, zodat daar nu ook de deuren zijn opengezet voor A-merken.
Het gehele artikel is te lezen in het januarinummer van RetailTrends 2006
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen bij sales@retailtrends.nl.
A-merken flirten met Aldi
Gepubliceerd op 13 januari 2006 om 00:00
Reacties 0