Krijgt iedereen een gepersonaliseerde supermarkt op basis van dna?

Krijgt iedereen een gepersonaliseerde supermarkt op basis van dna?

Personalisatie is een van de toverwoorden in retail. En wat is er persoonlijker dan je eigen dna. Genetisch onderzoeksbureau Omnigen weet op basis van dna-onderzoek welke voedingsstoffen het beste bij ieders lichaam passen en dat biedt kansen voor foodretail. Zo werkt het Rotterdamse bedrijf met foodconcept Bilder & De Clerq aan de DNA Foodbox, dat een persoonlijk dieet voor iedereen mogelijk moet maken. Maar er is nog veel meer mogelijk, zegt eigenaar Berry Kriesels van Omnigen. Want veel mensen denken misschien nog dat dit soort oplossingen sciencefiction zijn, maar verschillende supermarkten kijken al serieus naar de mogelijkheden. "We gaan kijken of een gepersonaliseerde supermarktervaring op basis van een dna-profiel aanslaat."

 

Personalisatie is een van de toverwoorden in retail. En wat is er persoonlijker dan je eigen dna. Genetisch onderzoeksbureau Omnigen weet op basis van dna-onderzoek welke voedingsstoffen het beste bij ieders lichaam passen en dat biedt kansen voor foodretail. Zo werkt het Rotterdamse bedrijf met foodconcept Bilder & De Clerq aan de DNA Foodbox, dat een persoonlijk dieet voor iedereen mogelijk moet maken. Maar er is nog veel meer mogelijk, zegt eigenaar Berry Kriesels van Omnigen. Want veel mensen denken misschien nog dat dit soort oplossingen sciencefiction zijn, maar verschillende supermarkten kijken al serieus naar de mogelijkheden. "We gaan kijken of een gepersonaliseerde supermarktervaring op basis van een dna-profiel aanslaat."

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!