Personalisatie is een van de toverwoorden in retail. En wat is er persoonlijker dan je eigen dna. Genetisch onderzoeksbureau Omnigen weet op basis van dna-onderzoek welke voedingsstoffen het beste bij ieders lichaam passen en dat biedt kansen voor foodretail. Zo werkt het Rotterdamse bedrijf met foodconcept Bilder & De Clerq aan de DNA Foodbox, dat een persoonlijk dieet voor iedereen mogelijk moet maken. Maar er is nog veel meer mogelijk, zegt eigenaar Berry Kriesels van Omnigen. Want veel mensen denken misschien nog dat dit soort oplossingen sciencefiction zijn, maar verschillende supermarkten kijken al serieus naar de mogelijkheden. "We gaan kijken of een gepersonaliseerde supermarktervaring op basis van een dna-profiel aanslaat."
Personalisatie is een van de toverwoorden in retail. En wat is er persoonlijker dan je eigen dna. Genetisch onderzoeksbureau Omnigen weet op basis van dna-onderzoek welke voedingsstoffen het beste bij ieders lichaam passen en dat biedt kansen voor foodretail. Zo werkt het Rotterdamse bedrijf met foodconcept Bilder & De Clerq aan de DNA Foodbox, dat een persoonlijk dieet voor iedereen mogelijk moet maken. Maar er is nog veel meer mogelijk, zegt eigenaar Berry Kriesels van Omnigen. Want veel mensen denken misschien nog dat dit soort oplossingen sciencefiction zijn, maar verschillende supermarkten kijken al serieus naar de mogelijkheden. "We gaan kijken of een gepersonaliseerde supermarktervaring op basis van een dna-profiel aanslaat."