Krijgen chatbots een centrale rol in de webshop? Bol.com denkt van wel

Krijgen chatbots een centrale rol in de webshop? Bol.com denkt van wel

Bijna de helft van al het klantcontact bij bol.com begint bij Billie. Met bijna drie miljoen klantgesprekken per jaar is de chatbot één van de grootste van de Benelux. Manager service experience Elmer Hiemstra deelde tijdens What's Next in Retail Tech de drie succesfactoren: data, goed luisteren naar de klant en klein beginnen. Bij bol.com ondersteunt Billie nu alleen nog de klantenservice, maar daar komt volgens hem verandering in. “In de toekomst verwacht ik dat chatbots een enorm centrale rol gaan spelen in online shoppen.”

 

Bijna de helft van al het klantcontact bij bol.com begint bij Billie. Met bijna drie miljoen klantgesprekken per jaar is de chatbot één van de grootste van de Benelux. Manager service experience Elmer Hiemstra deelde tijdens What's Next in Retail Tech de drie succesfactoren: data, goed luisteren naar de klant en klein beginnen. Bij bol.com ondersteunt Billie nu alleen nog de klantenservice, maar daar komt volgens hem verandering in. “In de toekomst verwacht ik dat chatbots een enorm centrale rol gaan spelen in online shoppen.”

 

Laat je mailadres achter en lees dit artikel direct verder.
Ook ontvang je de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!