Het beste van RetailTrends: week 51

Het beste van RetailTrends: week 51

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Retailjaar 2018: Blokkers laatste hoop
Wat zou een retailjaar zijn zonder Blokker Holding? Voor volgend jaar weten we één ding zeker: Blokker Holding zal het jaaroverzicht niet meer halen. Voor winkelketen Blokker is nog hoop.

Paniek op de winkelvloer? Tijd voor reflectie
Veel hoofdrolspelers in de retail hebben betere tijden gekend en bekijken met samengeknepen billen hun omzet- en winstcijfers. Er lijkt geen ruimte voor rust en reflectie. Rupert Parker Brady bespreekt de situatie bij HEMA, Hudson's Bay, Blokker en Albert Heijn.

Deze H&M lijkt in niets op de winkels die je gewend bent
H&M is druk in de weer alle problemen het hoofd te bieden. Voorraden worden met grote kortingen verkocht, Cheap Monday gekild en nieuwe winkelconcepten gelanceerd. Na een test in Stockholm met minder kleding, meer ruimte, koffie en exclusieve events, is nu een winkel in Londen voorzien van een nieuwe 'look and feel'.

Unilever en De Vegetarische Slager: een match made in heaven?
Winst voor Unilever gaat hand in hand met winst voor mens en planeet. De overname van De Vegetarische Slager, dat de vleesindustrie overbodig wil maken met zijn plantaardige alternatief, lijkt naadloos te passen in die visie. Hoe goed passen de twee bedrijven bij elkaar

De revolutie van Gerry Weber (en waarom die in Nederland niet nodig is)
Het zijn zware tijden voor Gerry Weber. Het verlies van het Duitse modeconcern is opgelopen naar bijna 150 miljoen euro en er worden 230 winkels gesloten. In Nederland hangt de vlag er heel anders bij, vertelt directeur Herbert Blom. “Ik heb nog wel een paar witte vlekken.”

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

Reacties