AKO experimenteert nu met Engelse boekenshop

AKO experimenteert nu met Engelse boekenshop

AKO heeft op station Utrecht Centraal een tijdelijke ‘English Book Store’ geopend. De retailer speelt daarmee naar eigen zeggen in op de sterk toenemende populariteit van Engelstalige boeken.

AKO werkt voor de pop-up store samen met Van Ditmar Boekenimport, dat ook onder deel is van Audax. Het aandeel Engelstalige boeken ligt bij AKO met 28 procent naar eigen zeggen aanzienlijk hoger dan in de totale markt, waar dat percentage twintig procent is. Door de samenstelling en beschikbaarheid van het Engelstalige assortiment te optimaliseren, boekte de formule vorig jaar een omzetgroei van twaalf procent in Engelstalige boeken.

Utrecht Centraal is volgens AKO een ideale locatie voor de winkel, aangezien er veel mensen uit de doelgroep tot 35 jaar langskomen. Van Ditmar baseert zich voor de samenstelling van de pop-up op de ervaringscijfers van verschillende high-traffic locaties, waaronder de reguliere AKO-winkel op Utrecht Centraal. De winkel is tot 20 januari te bezoeken en bevindt zich in de stationshal.

AKO opende al eerder tijdelijke themawinkels op het station in Utrecht. Zo was er in 2017 een Dan Brown Experience Store en het jaar daarvoor een Harry Potter-winkel.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!