Supermarkten klaren ‘monsterklus’ van omprijzing in wisselend tempo

Supermarkten klaren ‘monsterklus’ van omprijzing in wisselend tempo

Bij Albert Heijn en Jumbo waren op 1 januari nog niet alle producprijzen in de winkels aangepast op het nieuwe btw-tarief. Aldi was wel in één keer om, laat een woordvoerder weten aan de NOS.

Bij Albert Heijn gelden overal al de nieuwe prijzen, maar stonden woensdag aan het begin van de dag nog oude prijzen op de etiketten. Klanten werden met borden bij de ingang gewezen op eventuele verschillen tussen het schapkaartje en de werkelijke prijs. De supermarktketen hoopt dat inmiddels alle prijzen zijn aangepast, zegt een woordvoerder, die van een ‘monsterklus’ spreekt.

Jumbo was de laatste weken van 2018 al bezig met het aanpassen van de prijzen, maar moet in de komende weken nog veel wijzigingen doorvoeren. "We hebben ongeveer 32 duizend artikelen die we in 620 winkels moeten aanpassen qua prijs, daar heb je gewoon wat tijd voor nodig", zegt cfo Ton van Veen. Aldi ging op Nieuwjaarsdag wel in een keer over op de nieuwe prijzen. "De kaartjes en de prijzen aan de kassa, alles is op 1 januari omgegaan", zegt een woordvoerder.

Marqt liet woensdag weten de prijzen van onbewerkte groente en fruit niet aan te passen. De duurzame formule is het niet eens met de verhoging, die ongezonde producten aantrekkelijker zou maken ten opzichte van gezonde keuzes.


 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends