Het beste van RetailTrends: week 2

Het beste van RetailTrends: week 2

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Brownies & Downies Nederland verovert
Op het eerste gezicht lijkt Brownies & Downies een lunchroom als vele andere, maar aan de naam is al te zien dat dat niet het geval is. De formule biedt plaats aan medewerkers met een verstandelijke beperking. En dat gebeurt op steeds meer plekken, want de lunchzaken duiken in rap tempo overal in Nederland op. "En het einde is voorlopig nog niet in zicht."

Sissy-Boy: van lifestylemerk tot curator
De dertiende editie van de Webwinkel Vakdagen draait om ‘leading in digital commerce’. Op 23 en 24 januari delen meer dan tweehonderd sprekers, in twaalf zalen in de Jaarbeurs Utrecht, hun visie hierop. Vier daarvan geven alvast een preview. Joost Kamstra over het hoe en waarom van dropshipment bij Sissy-Boy.

Alle supermarkten zijn winnaars, toch?
De start van een nieuw jaar is elke keer goed voor een media-offensief vanuit de supermarktbranche. Coop, Jumbo, Plus, Jan Linders en Vomar: stuk voor stuk groeien ze 'harder dan de markt'. Maar waar zijn de verliezers? En hoe zit het met de winstgevendheid?

Een gemakswinkel van Aldi: zo ziet dat eruit
Het is een wereldprimeur voor Aldi in Zwitserland: een gemakswinkel op het station van Lausanne. Het filiaal van de Duitse discounter telt 240 vierkante meter en is afgestemd op de behoeften van reizigers en inwoners uit de stad. Een rondje door het nieuwe winkelconcept.

Waarom Coca-Cola diep in de buidel tast voor een koffieketen
Coca-Cola een frisdrankmerk? Het Amerikaanse bedrijf heeft 4,9 miljard dollar neergelegd voor de overname van Costa, één van de grootste koffieverkopers ter wereld. Dominantie over de totale drankenindustrie is het devies.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends