We communiceren steeds meer digitaal, ook in de retail. Het kantoorpersoneel is digitaal aangesloten bij het bedrijf, maar voor winkelpersoneel geldt dit vaak nog niet. Hierdoor gaan zij op een andere manier met elkaar communiceren. Dit is niet altijd even veilig. Door ook je winkelpersoneel digitaal bij het bedrijf aan te sluiten wordt communiceren een stuk veiliger. In deze whitepaper beschrijven we 6 alledaagse problemen binnen de retail en hoe je ze oplost. Hieronder noemen we er alvast één.
Contact buiten het zicht van het bedrijf
Bij veel retailers is het een bekend probleem: schaduw-IT. Collega’s willen, net zoals ze privé gewend zijn, online met elkaar communiceren. Krijg je vanuit je werk geen laagdrempelige communicatietools, dan organiseren collega’s dat zelf wel. Buiten de organisatie richten ze chatgroepen op waarin ze zakelijke dingen bespreken, foto’s, video’s en allerlei bestanden delen. Vaak wordt hiervoor onveilige software gebruikt en is er geen regie over wie er in zo’n chatgroep zit. Sluit daarom ook je winkelpersoneel aan op een communicatieplatform dat alle, laagdrempelige bekende vormen van communicatie combineert. Met Office 365 F1 biedt je je collega’s tools die continu worden aangepast aan de wensen van jouw personeel, maar dan wel met centrale regie.
Wil je weten wat de rest van de oplossingen zijn en hoe je dit kan toepassen binnen jouw organisatie? Download dan het whitepaper “Versterk het retailmerk, begin bij winkelpersoneel” en ontdek hoe je jouw winkelpersoneel veiliger en efficiënter laat werken.
Download de whitepaper
Reacties 0